איך סדנאות ODT יכולות לעזור לילדים?
  • פורסם ינואר, 2020
  • על ידי מערכת האתר
איך סדנאות ODT יכולות לעזור לילדים?

קרדיט תמונה ל'שרביט - המנהיגות בידיים שלך'. 

הילדים היקרים שלנו הם דור העתיד והם הדבר הכי חשוב לנו. מסיבה זו אנו עוטפים אותם באהבה ותמיד דואגים לחינוך הילדים. חלק מהחינוך הם הלימודים העיוניים בבתי הספר, אך כולנו מבינים שזה לא הכל, זה לא מספיק. חינוך הוא דבר מקיף ומורכב. המטרה של החינוך היא להעניק לתלמידים את הכלים הנכונים לחיים, הכלים אשר יאפשרו להם להשתלב בחברה ולהצליח בחיים. לימודי האנגלית, המתמטיקה ושאר מקצועות הלימוד הם חלק חשוב מהכלים שאנו מעניקים לילדים, אך הם אינם הכל. עלינו לחשוב גם על כלים של העצמה אישית, כלים אשר יסייעו לבנות את הביטחון העצמי של הילדים ויהפכו לארגז כלים עבור החיים. כלים אשר יעזרו לילדים להתמודד טוב יותר עם אתגרי ההווה של מערכת החינוך, אך גם עם אתגרי החיים בכלל. אז איך עושים זאת? הרשו לנו לספר לכם על סדנאות ODT  וכיצד הן יכולות לעזור לילדים.

מהן סדנאות ODT  לילדים?

סדנאות ODT הן סדנאות בקונספט של לימוד באמצעות חוויה. סדנאות אלו מוציאות את התלמידים מכיתות הלימוד ולוקחות אותן אל השטח שם מתקיימות פעילויות חינוכיות שונות ובאווירה ייחודית. אלו הם אינם לימודים רגילים אלא שיטת חינוך העושה שימוש בהפעלות או משחקים ובאמצעותם היא מטמיעה בקרב הילדים את הערכים החינוכיים ותכונות האופי שיעזרו להם בחיים. זהו אינו תחליף ללימודי המקצועות, זוהי תוספת אשר נוגעת בהיבטים אחרים של החינוך. סדנאות ODT יכולות לתרום לילדים בצורות שונות, והרבה מזה תלוי בדגשים שאנו שמים וכיצד אנו בונים את ההפעלות בהתאם למטרות שאנו רוצים להשיג.

באמצעות סדנאות ODT אנו יכולים להשיג דברים רבים. אחד הדברים הבסיסיים ביותר הוא גיבוש ושיתוף פעולה. רבים משתמשים בסדנאות לצורך מטרה זו. אלו הם ערכים חשובים מאוד, גם עכשיו כאשר הילדים נמצאים בבית הספר וגם בעתיד, בכל דרך שבה יבחרו. היכולת האנושית לחשוב ולשתף פעולה היא בעצם מה שאיפשר לאדם להגיע להשגיו הרבים ועליונותו בעולם. לכן חשוב לנו לטפח ערכים אלו, אך זוהי רק ההתחלה – בעזרת סדנאות ODT אנו יכולים לשפר את את כישורי המנהיגות של הילדים וזהו באמת כלי חשוב לחיים. במהלך הפעילויות של הסדנה הילדים מתמודדים עם אתגרים שונים, דבר המחייב אותם לחשוב מחוץ לקופסה; לתקשר עם עמיתיהם; לפתח אסטרטגיות ולעבוד יחדיו לצורך השגת המטרה. לכל אחד מהילדים ישנן יכולות אחרות והילדים לומדים זאת. הם נוכחים לדעת איך כל אחד תורם את כישרונו הייחודי למען השגת המטרה. המצבים הללו נוטעים בילדים תחושה של ערך עצמי והם הופכים להיות מנהיגים אשר מודעים לכוחם ויכולתם להוביל ולשנות.

הילדים אשר זכו להשתתף בסדנאות חוזרים לכיתות הלימוד מלאי מוטיבציה וערך עצמי. השינוי מורגש היטב בכיתות הלימוד אשר הופכות לנעימות יותר עבור המורים ועבור התלמידים. השילוב של כלים אלו, לצד מקצועות הלימוד, הוא מה שמאפשר לתלמידים להצליח ולהגיע להישגים, גם עכשיו בלימודים וגם בהמשך דרכם.

כותב/ת המאמר