כך תדעו אם ילדכם מחונן, טרם כניסתו לבית ספר
  • פורסם מרץ, 2019
  • על ידי מערכת האתר
כך תדעו אם ילדכם מחונן, טרם כניסתו לבית ספר

ילדים מחוננים מרבים להראות תכונות דומות. הם תמיד יתהו ויסתקרנו מדברים. זהו דבר ידוע שילדים מחוננים מצטיינים ביכולת הסקרנות שלהם. כמו כן, קצב הלמידה שלהם יהיה מהיר יותר וישגשגו בסביבה המאפשרת מחשבה עצמאית המאפשרת להם ללמוד בקצב שלהם.

הסימנים הבאים יכולים להעיד על המחוננות של הילד שלכם. עברו עליהם ואולי תגלו שיש לכם ילד מחונן בבית-

לומד במהירות

ילד מחונן יכול ללמוד במהירות, בכל נושא או בנושא ספציפי. אם אתם רואים שילדכם מבין את החומר הנלמד טרם למד אותו בכיתה, אתם יכולים לנסות מבחן איתור מחוננים. קיימת האפשרות שילדכם צריך לקפוץ שנה או שנתיים מעלה בשנות בית הספר. לפעמים ילדים מחוננים ובעלי כישרון זקוקים להאצה ברמת שנת הלימוד שלהם.

בעל אוצר מילים מתקדם

לילדים מחוננים, בדרך כלל, יש אוצר מילים מתקדם ומקיף ביחס לבני גילם. אם אתם שמים לב שהילד הקטן שלכם מדבר בשפה השייכת לילדים אשר גדולים ממנו בכמה שנים, ייתכן שלילדכם יש יכולות מתקדמות בשפה, דבר שיכול להעיד על המחוננות של ילדכם.

פרפקציוניסט

זה דבר ידוע שתרגול מביא לשלמות. אך עבור ילדים מחוננים, זה לא מספק. לילדים מחוננים יש קושי רב עם טעויות מאחר והם שואפים תמיד לשלמות. במידה וראיתם שילדכם לוקח קשה את הטעויות שלו, באופן יוצא דופן, שבו איתו והסבירו לו שחלק מתהליך הלמידה זה גם לטעות.

סקרנות ללא הרף

אם הילד שלכם שואל כל הזמן שאלות ורוצה לדעת עוד ועוד על כל דבר, ייתכן שהילד שלכם מחונן. נוסיף ונחדד כי השאלות הנשאלות על ידי ילד מחונן לאו דווקא חייבות להיות שייכות לנושאי הלימוד הקיימים בבית ספר. ילד מחונן ישאל על כל דבר מתוך הסקרנות לדעת איך כל דבר עובד ופועל.

זיכרון מצוין

לילדים מחוננים יש זיכרון מצוין אם לא יוצא מן הכלל. הם מסוגלים לזכור שאתם חייבים להם סוכריה שהבטחתם לתת להם לפני שנתיים. הזיכרון המצוין שלהם יכול להסביר את אוצר המילים המתקדם שלהם וכמו כן גם הלמידה המהירה שלהם.

דואג להגינות

כאשר מדובר בלהיות הוגן ולהיות שווה, ילדים מחוננים יעשו הכל כדי לוודא שכולם קיבלו את אותו היחס ויחס הוגן. הדבר יכול להועיל רבות כאשר קיימת חלוקה כלשהי בכיתה. למשל, עוגה. להיעזר בילד המחונן זה לדעת בוודאות שכולם יקבלו מן העוגה ובאופן שווה.

מיומנות ההתבוננות

ילדים מחוננים מתבוננים בקפידה רבה בקורה סביבם. מהתבוננות על זחלים וג'וקים על הריצפה ועד היכולת לדעת את הדרך לרופא בעל פה, רק מהתבוננות. ילדים מחוננים יכולים להתבונן סביבם על האנשים ולהבין מתנועות הגוף שלהם בלבד את מה שעובר עליהם.

אם הילד שלכם עולה בקו אחד עם הפרמטרים אותם רשמנו מעלה, אתם רוצים לקחת אותו למבחן איתור מחוננים, טרם כניסתו למסגרת בית הספר. אם תמצאו שילדכם מחונן, יכול להיות שתצטרכו לחפש מסגרת אחרת עבורו, כזו שתסקרן אותו, תעניין אותו ותתאים בדיוק בשבילו.

כותב/ת המאמר